Förlossningsberättelse

Vår lilla pojke är helt underbar! Han går stadigt upp och ligger redan över sin födelsevikt, lyfter på huvudet har han gjort sen första dygnet. På åtta dagar har vi gjort slut på blöjorna från bb samt två hela paket av liberos minsta storlek vi har till och med redan tagit några ur nummer tre. Inte klokt vad en sån liten kan göra ifrån sig!

Han verkar tycka om att ligga i vagnen och vara ute på promenad, dessvärre kan inte jag vara ute och gå någon längre sträcka ännu då jag är öm pga att jag gick sönder en del vid förlossningen och fick sys en del. Men det blir bara bättre så när jag väl får börja träna och röra på mig ska vi ta rejäla promenader Loke och jag.

Har dock ridförbud i minst 2 månader till pga skadan som blev, jag måste träna upp musklerna på nytt och får inte överanstränga dem. Känns lite udda men vad ska man göra? Jag har ju fått den finaste gåvan någonsin så detta är ett litet pris att få betala :)

Pojken sitter hos sin pappa så jag kan ju börja på förlossningsberättelsen kanske..

13 juli ca 21:30 börjar värkarna här hemma, tror inte det är på allvar så gör mig klar för att gå och sova men känner snart att det inte är någon idée då det inte avtar utan snarare trappas upp och klockar värkarna det är mellan 3-11 min mellan så ännu inte regelbundet men de känns mer än tidigare och en helt annorlunda känsla.

Ringer och pratar med min mamma lite och sen förlossningen som säger att " de låter som att det blir barn i natt" mycket riktigt så blir det värre och jag ringer mamma igen som är så snäll och rycker ut för att köra upp oss till BB då jag inte vill behöva åka taxi.

Jag ligger på soffan och försöker ta mig igenom värkarna men tar sen på mig TENS apparaten och ställer in den. Har här ingen koll på tiden eller något de sköter mamma och Tobias.

Till slut ringer mamma förlossningen igen och vi får komma dit.

01:22 skrivs jag in och de tar en CTG kurva. Blir tillfrågad om jag vill ha någon smärtlindring men tackar nej då TENS apparaten hjälper mig tillräckligt.

3:30 går vattnet och de passar på att sätta en skalp elektrod på barnet för att lättare avläsa hur det mår. Sen var det bara kämpa på med värkarna och någonstanns här tar vi bort TENS apparaten mitt i allt då jag snurrat in mig i alla sladdar efter att ha stått i gåbord, suttit på boll m.m.

Mellan 5 och 7:34 har det inte hänt så mycket så de sätter in dropp för att få igång det hela mer på allvar igen.

7:55 får jag krystvärkar men bebis vill inte riktigt komma ner. 8:35 kontaktas en ny läkare då CTG kurvan börjar avvika och jag är för trött för att orka krysta ordentligt. Det såkallade roliga här är att jag somnade mellan värkarna!! Fortfarande utan en endaste smärtlindring.

8:43 påbörjar de arbetet med att sätta sug klocka och hjälpa mig under värkarna.

8:56 får jag upp. En liten pojke på mitt bröst.

50 cm lång
3320 gram

Vi stannar över natten och åker sedan hem runt 14 dagen därpå.

Allt rullar på och vi mår bra.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skall jag lägga till mer på din berättelse ? ;)

2011-07-29 @ 08:41:57
Postat av: Frida

gör gärna det om du vill, jag tror jag var ganska väck ett tag... som tydligen kunde somna mellan värkar och allt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback