I love my life

Jag älskar livet som mamma även om dagarna mest går ut på att mata, byta blöja, se honom sova och under sov stunden försöka sova själv, laga mat eller plocka ordning. Tobias har jobbat nätter nu hela veckan och jag måste erkänna att det är lite jobbigt att vara ensam på kvällarna.. Iofs kan inte Tobias stackarn göra så mycket då pojken bara vill vara hos mamma men det är skönt att veta att man har någon mer som kan hjälpa till om det blir kris.

Har ju fått strikta order om att jag inte får försöka hålla mig från att gå på toa pga att jag gick sönder en del. (jag själv har nog inte fattat hur mycket) men inte så lätt att smita på toa hela tiden med en så liten ju! Lämnade förut idag över till pappan men trots torr blöja och mätt i magen började han efter en kort stund skrika och vilken mamma kan ignorera det hur som hellst när man hör att det bara blir värre?

Försöker ge Tobias tid och chansen att lösa problemet men när pojken börjar ta i från tårna och blir genom svett kan jag inte låta det fortsätta... (Han ska ju inte behöva skrika sig blå) Är jag elak som hoppar in då? Försöker hjälpa till genom att bara trösta bredvid först men det är inte ofta det hjälper.

Idag fick pojken sin snutte som jag köpte häromdagen, var ju tvungen att tvätta den först! Tror den kommer gillas annars får jag väl märka upp en av spy trasorna som han gärna tar tag i annars.

Nej ska se över vad jag behöver inför natten innan pojken vaknar så allt är klart för säng dags.

Chillevippen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det kommer tids nog när pappan kan ta lillen, ge det tid och fortsätt som ni gör nu. Förstår detta med kvällarna, du kanske förstår bättre vad jag menar oxå, inte alltid kul med alla dessa nätter och eftermiddagar. Puss

2011-07-30 @ 09:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback