Vinden drar skeppet far...

I morse började jag med att slänga in sängkläder till bebisen i tvätten, käpte ett jätte fínt bäddset med Nalle phu och hans vänner på. Så har jag fått ett fint av mamma men vill ju ha 1a uppsättningen ny såklart!

Var på MVC för kontroll idag lite allmänna frågor och dyl och ingen av mina krämpor eller sådant var onormalt, allt som jag kännt är kroppens sätt att förbereda sig precis som jag misstänkte.

Livmodern hade växt till sig rejält sen sist och bebis låg fortfarande med huvudet neråt men har nu börjat fixera sig, de kallar det stadiet för "ruckbart" eftersom att det inte ännu sitter helt fast (för er som inte är så insatta men nyfikna)
Så mitt ögonmått och känsla av att magen "åkt ner" stämde precis för det är vad som hänt =)
Hon kände även efter hur bebis låg och vi kom fram till att vi troligen kände samma delar båda två *haha*

Hjärtslagen låg idag på 140/min så lite lägre än tidigare men det lät så fint så!

Kan dock erkänna att jag dock blev ganska öm efter behandlingen av kontrollen hur huvudet var och när vi väl kommit hem fick jag två rejäla sammandragningar eller om man nu kallar det förvärkar, kunde inte ens stå upprätt. Lite läskig känsla då jag aldrig innan haft så ont av dem men de gick över, bebis kanske tröck ner huvet lite till pga den "hemska behandlingen" och ville lägga sig mer tillrätta *haha*
(man kan ju alltid hoppas)


Annars är allt numera lugnt, försäkringskassan vill ha in lite mera papper men glömde såklart frimärket så lägger på det på måndag istället när jag ändå ska till arbetsförmedlingen och lämna in yttligare papper som ska till dem. (och jag som trode dessa företag skulle tänka på miljön?!)

Har en sjuk hästabstinens som jag ska stilla lite tillsammans med svärmor i morgon, kanske kan lura med henne att följa med till Barki och gosa lite med honom innan vi åker till nästa. Mycket häst ska det bli.

Så vill jag avsluta detta inlägg genom att skänka en tanke till Sir Gordon, en häst som för ett par veckor sen begav sig till Trapalandas gröna ängar.

R.I.P sötaste ponnysen!

30:e juni 2008, uteritt med mig och Juli
 
31 juli 2008, Juli hade somnat in och jag fick låna Gordon.

minns tyvärr inte datum för denna men Madde hade ett träningspass för Emelie denna dag.

3 aug 2008, "Gogge" och jag var på promenad

10 sep 2008, uteritt med mig och Quinnie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback