Mycket på en gång

Loke har hunnit bli hela 8 månader... det är inte klokt vad tiden går... och på tal om går... nu har Loke kommit igång med stt ställa sig upp vid saker, försöker krypa (men är roligare och lättare att "åla") håller man honom i händerna så går han.
Mammas lilla hjärta! <3
Loke är mitt allt och jag ångrar inte en sekund att jag blev mamma!
Barki är så duktig och är så lättlärd att det knappt känns verkligt!
Han suger i sig allt och blir det inte rätt så blir stackarn till och med stressad för att det blir fel... plutte häst <3
Var en tripp i stallet i tisdags (svårt och väldigt dyrt att åka varje dag sålänge vi bor strax över 3 mil från stallet) Har kära mamma och svärmor att tacka för all hjälp.
Men iaf tillbaka till stallet... Loke blev hämtad av mormor (min mamma) då han vägrade sitta i vagnen och titta på så jag inte ens kunde få mocka och göra klart fodret. Eftersom Loke blev hämtad så tog jag in Barki och gjorde honom fin, den rackarn har börjat fälla *haha*
Tog med honom in i rundcorallen för 1a gången och som vanligt gick det kanon. Dock lite töntigt rädd för en vattenkopp i hagen som låg utanför det lustiga var att det enbart märktes när han gick i höger varv... knashäst! =P
Men han tog traven i båda varven självmant och hoppeli skutta lite, på slutet satt jag upp barbacka i enbart grimman och grimskaftet (jag hade hjälm på mig!) och skrittade 2-3 varv.
Mycket osäker först och vågade knappt röra sig men när han tagit 1 steg med beröm, 2 steg med beröm och så 3e försöket gick han sakta men säkert frammåt. Super som han är tog han även halten! <3
Pratat en hel del med min kära "syster" på Island och längtar ännu mer än vad jag gjort tidigare (trode inte det gick att längta mer)
Är så nyfiken på hur hästarna ser ut nu när de växt till sig och framförallt hur de går, Skjóni ska säljas om hon får rätt pris och han har bara blivit bättre sen jag åkte. De är nöjda med hans grund och till och med barnen kan rida honom, han har börjat lyfta benen ruskigt bra och tölten ligger fortfarande nära till hands men den har inte befästs än.
De andra har inte ridits något speciellt då de har fullt upp med jobb och dyl, ibland önskar jag att jag kunde åka tillbaka och få jobba med hästarna på nytt och uppleva Island på nytt. Får dock nöja mig med att Loke och jag ska åka på en tripp ett par veckor framöver och hälsa på alla. Ska bli så roligt att få träffa alla och prata lite isländska igen! Försöker prata lite med Loke ibland men det blir inte så mycket som jag skulle önska då jag inte vill lära honom fel...
Men men det kommer det med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback