Liten Barki har blivit stor!

Det här med att blogga faller ur minnet på mig...
Är så mycket annat att styra med och min älskade son går före precis allt annat!
Men iaf, en liten "update" ska jag kanske hinna medans Loke far runt i sin gåstol i flygande fläng =P
Har börjat rida Barki lite mer på allvar så att säga ett par gånger i veckan bara när jag har någon som hjälper mig att passa Loke. Att sitta i vagnen och kika på mamma när hon ska rida runt, runt är ju inget roligt!
Barki är tyvärr lite stressad inne i stallet fortfarande, inget roligt att lämna kompisarna i hagen och behöva stå inne i stallgången i stora stallet.. men han sköter det ändå väldigt snyggt måste jag säga. Bara han får bajsa sådär en 5-6 gånger och trampa lite så fort matte går för att hämta en ny borste eller utrustningen.
Det märks verkligen hur bundna vi är till varann... sålänge jag finns i närheten är allt frid och fröjd tills jag försvinner så han inte kan se mig, då blir det liv i luckan och han kan till och med försöka stegra i gången *hihi*
Så med andra ord måste vi slipa lite på hans uppförande och insikt med att det inte är farligt att vara ensam i stallet vilket automatiskt kommer bli bättre när jag bor på gården och kan ta in honom en stund varje dag. =)
Men nu var det ju egentligen inte det jag skulle delge er...
Jag hade ju tänkt skvallra om ridningen och hur den går =P
Han är nu riden 8 gånger utan ledare och har sött sig exemplariskt! Visst han har testat att bocka och busa men det är sånna små saker att inte behöva bry sig om ännu. Han gör det för att han tycker det är så kul och hans energi sprutar ju nästan ur öronen när våren nu nalkas.
Han tar halterna klockrent nu fram tills att han vet att jag ska sitta av, då vill han inte stanna och stå stilla... han vill jobba mer! sötisen <3
Just ja senaste ridturen var enbart med bett också, gick kanon! Har ju haft bettlösa tränset ovanpå och haft 2 tyglar pga det tråkiga som blev med bett i sommras när han gick på bete och hade tillsyn av en annan. (ett misstag jag aldrig mer gör om...)
Svängarna går bra de också något stelare i höger sidan precis som sin mor, så för att vara på säkra sidan att det inte beror på mig ska vi så fort han kan lite mer börja rida för en tränare.
Han svarar redan på frammåt och har vid två tillfällen tagit galoppen redan, han är lika lätt som de jag red in på island och jag testar nu samma metoder på Barki.
De på island blev ju så himla härliga och jag vill ha Barki likadan! Förövrigt verkar de jätte nöjda med sina hästar jag tränade på island =) Ska bli kul att få testa dem när jag kommer och hälsar på! *längtar*
Ska bjuda på några bilder nedan där Barki blivit ridhäst! <3
Barki och jag 1a gången efter graviditeten 1e okt 2011
19e feb 2012 urklipp från film
25 feb 2012 (7e gången utan ledare)
25 feb 2012 (7e gången utan ledare)
3e mars 2012 (8e gången utan ledare och 1a gången med enbart bett)
3e mars 2012 (8e gången utan ledare och 1a gången med enbart bett)
Han bara utrstrålar lycka min älskade ponny bus <3
3e mars 2012 (8e gången utan ledare och 1a gången med enbart bett)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback